English 1ro. Basico II Unidad

Verb To Be
El verbo “to be” es el verbo más importante del inglés y al mismo tiempo, el más complicado. Se utiliza tanto como un verbo principal como un verbo auxiliar y es irregular en el presente y el pasado.

Grammatical Rules (Reglas gramaticales)

Affirmative (Afirmativo)

SujetoPresente SimpleForma corta
I  am  I’m
yo soy/estoy
you  are  you’re
tú eres/estás
he  is  he’s
él es/está
she  is  she’s
ella es/está
it  is  it’s
es/está
we  are  we’re
nosotros somos/estamos
they  are  they’re
ellos son/están

Negative (Negativo)

SujetoPresente SimpleForma corta
I  am not  I’m not
yo no soy/estoy
you  are not  you’re not/you aren’t
tú no eres/estás
he  is not  he’s not/he isn’t
él no es/está
she  is not  she’s not/she isn’t
ella no es/está
it  is not  it’s not/it isn’t
no es/está
we  are not  we’re not/we aren’t
nosotros no somos/estamos
they  are not  they’re not/they aren’t
ellos no son/están

Interrogative (Interrogativo)

Nota: En preguntas con el verbo “to be”, el sujeto y el verbo cambian posiciones.
Presente Simple
  Am I?
¿Yo soy/estoy?
  Are you?
¿Tu eres/estás?
  Is he?
¿El es/está?
  Is she?
¿Ella es/está?
  Is it?
¿Es/está?
  Are we?
¿Nosotros somos/estamos?
  Are they?
¿Ellos son/están?

Uses (Usos)

1. Se utiliza “to be” como verbo principal para mostrar el estado o las características de alguien o algo (como un verbo de estado). También se puede utilizar con las preposiciones de lugar para indicar donde algo está localizado.
Ejemplos:
Con un sustantivo:
am a teacher.(Soy profesor.)
You aren’t a student.( No eres estudiante.)
Is he a doctor?( Él es médico?)
Con una preposición de lugar ++ un sitio+:
She is in New York.(Ella está en Nueva York.)
They aren’t at home.(Ellos no están en casa.)
Is the book on the table?(¿El libro está en la mesa?)
Con un adjetivo:
We are happy.(Nosotros estamos contentos.)
He isn’t sad.(Él no está triste.)
Are you tired?(¿Estás cansado?)
2. “To be” se utiliza como un verbo auxiliar para formar el presente continuo y la voz pasiva que se introducirán en lecciones posteriores. 
3. Para mostrar que algo existe, combinamos “is” o “are” con la palabra “there”
4. “To be”, como muchos otros verbos, puede ser utilizado con una frase preposicional. 
Exercise: Ingresar al siguiente enlace y resolver el ejercicio, cuando lo finalice enviarlo a mi correo camachorosario710@gmail.com, luego  haga click en resolver y compare sus respuestas.

_____________________________________________________________________________________________

FEELINGS
FEELINGS & EMOTIONS - English ESL Worksheets for distance learning ...
Exercise: Copiar el vocabulario literalmente en su cuaderno, luego escuche el audio que les envie por whatsapp, y debera grabar un audio repitiendo el vocabulario y deletreandolo, por ejemplo ANGRY (ENGRI): A-N-G-R-Y.
_____________________________________________________________________________________________

WRITING SENTENCES USING VERB "TO BE" AND FEELINGS

Okay guys yesterday we learnt about feelings and before yesterday about ver to be and its forms, now you´re gonna use them together.
En este cuadro nos presenta unos ejemplos de oraciones en las cuales se utiliza el verbo to be y los feelings, entonces lo que aprenderemos hoy es a formar oraciones utilizando ambos temas. 
En la primera oracion dice asi: I AM FEELING SICK
El color rojo es el verbo to be y el verde el sentimiento (feeling), lo que ud van a hacer es lo siguiente:

Exercise: Realizar una oracion con cada emocion de la tabla vista el dia anterior y a su vez utilizando el verbo to be. Asi como el ejemplo que les coloque. Utilicen el verbo correctamente, recuerden es: I AM, YOU ARE, HE IS, SHE IS, IT IS, WE ARE, THEY ARE. No I IS O HE AM.
English Grammar Class - Verb To Be Affirmative - Am Is Are - YouTube
_____________________________________________________________________________________________
SPORTS VOCABULARY
look up at the following vocabulary, it´s about sports, why? because sometimes we had or still practice some of them; they are important because they help to our healthy.

Learn sports vocabulary!
After you have interpretated each one of them, you should do a model in which you will add each sports.Bellow is an example:
EXPOSICIÓN DE MAQUETAS SOBRE DEPORTES – CEIP Infante Don Felipe ...
When we return to presencial classes you should do a presentation about them.
_____________________________________________________________________________________________

WORKSHEET VERB TO BE (AM, IS, ARE)

 COMPLETE:AM - IS - ARE.
FIRST PART

Hello! I  a fairy . My name Tinker Bell. My favourite colour  green. And these  my friends. She   Silvermist   and her favourite colour     blue. This one    Rosetta  . She    a perfectly elegant and mannered fairy. Her favourite colour    pink. This other fairy  Iridessa  and her favourite colour    yellow. The fairy in orange   Fawn  . She   always dressed in this colour because orange  her favourite one. We   all short and slim. And the two boys   Bobble and Clank. They  my friends too. Bobble    short and slim and Clank  fat but he  the tallest of us. We    very happy to live in Pixie Hollow.


CHOOSE THE CORRECT ANSWER.
Example: That girl is my best friend.                 

1. Those cats  meowing to your sister because she  eating salmon.    

2. Anna's phone number  very easy to learn:1234- 56 78 90

3. My mom  an excellent doctor. She's got lots of patients everyday.    

4. I like to drink hot chocolate when it  raining.      

5. My friends and I usually go to the park when it  sunny and windy.    

6. Mary and Paul  planning Charly's surprise party.      

7. I  very happy to study in this school.    

 SECOND PART

LOOK, READ AND CHOOSE THE CORRECT ANSWER.

1. Are Aladdin, Jasmine and their friends flying on a carpet? 
Yes, they aren't.             No, they aren't.       Yes, they are.    

2. Is this crocodile big?          
Yes, it is.                            No, it is.                         No, it isn't.     

 3. Are Simba and Nala playing with a butterfly?          
Yes, they are.                   No, they aren't.              Yes, they aren't         
  
4. Is Ariel playing with Sebastian?     
Yes, she isn't.            No, She is.                   No, she isn't.   

5. Is Mushu a giant and dangerous dragon?          
Yes, it is.              No, it isn't.                 No it isn't.    

6. Is Cinderella a beautiful girl?       
Yes she is.           Yes, she isn't.                    Yes, she is.     
  
7. Are you ready to do the next exercise?
Yes, I´m not.              Yes, I am.                     No, I am.   


  UNSCRAMBLE THE SENTENCES.

Example: is - My - not - son - in - hospital.
      My son is not in hospital.

1. are - colours - Joan's - red - favourite - blue - and.


2. very - Claire's - naughty - are - daughters.


3.    lost - is  - he - because - That - sad - money - his - boy.


4. I - in - grade - am - third.


5. a - job - This - great - for - mom - is - your.


6. ? - schoolbag - or - Is - yours - that - mine.


REWRITE THE SENTENCES IN NEGATIVE AND INTERROGATIVE FORM.
 Example: Helen's mom is in her office.
          Helen's mom isn't in her office.
          Is Helen's mom in her office?

1.       I'm looking for a black pen.                        
NEG. 
INT. 

2. Josh and John are twins.                       
NEG.                            
INT. 

3. My sister is very proud of me.                   
NEG. 
INT.  

4. George is the tallest boy in the school.                 
NEG. 
INT.  

5. Those students are planning Bradford's  surprise party.             
NEG. 
INT. 
_________________________________________________________________________________

Good afternoon guys! I hope you be good. Bien hemos trabajo mucho el verbo to be, y empezamos a ver frases que se utilizan a diario y en conversaciones, el ejercicio anterior era hacer una conversación, bien nadie la ha entregado aun, así que les adjunto una conversación que deberán copiar en el cuaderno y completarla, eso ya lo hemos visto anteriormente.
Personal information dialog - English for Life - beginner ...
READING
Lea la siguiente historia, utilizando el diccionario o traductor, seguidamente escribala en su cuaderno y realice un pequeño glosario sobre las palabras que conozca y no reconozca aun, mínimo 15 palabras. Conteste las preguntas que están al finalizar la historia, en la misma hoja se encuentran.
Short story English (With images) | English stories for kids ...

Comentarios